P30i

دانلود کتاب جنگ ناشناخته: روایت آلمانی از جنگ جهانی دوم اثر اتو اسکورزنی

در سال 1945 با تسلیم بدون قید و شرط آلمان و ژاپن، جنگ جهانی دوم پس از شش سال کشت و کشتار بیرحمانه پایان یافت. این هولناکترین جنگی بود که تاریخ بشر به یاد دارد، چون بیش از پنجاه میلیون نفر تلفات بر جای گذاشت و صدها میلیون نفر را به دنبال تحولات سیاسی پس از جنگ از خانه و کاشانۀ خود آواره ساخت. مهمترین پیامد جنگ جهانی دوم خرد شدن قدرت نظامی و صنعتی آلمان و ژاپن و پیدایش امپراتوری عظیم کمونیستی از برلین و اروپای شرقی تا پکن، پیونگ یانگ و سایگون بود که طی نزدیک به نیم قرن لرزه بر اندام هر فرد آزادیخواه در چهار گوشۀ جهان می انداخت.
در طول دهه های گذشته کتابهای بیشماری در بارۀ جنگ جهانی دوم نوشته شده که بیشترشان از منابع غربی (انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی، ایتالیایی) و تعداد کمتری از منابع روسی بوده است. “جنگ ناشناخته” نخستین اثری در این زمینه است که نظریات آلمانیها را بیان می کند و روایت جدیدی از این جنگ عالمسوز به دست می دهد که به کلی با روایتهای غربی و شرقی آن تفاوت دارد.
اتو اسکورزنی افسری اتریشی بود که با عملیات شگفت انگیز خود در دوران جنگ، شهرت به سزایی یافت و با عملیاتی مانند نجات موسولینی، ربودن پسر دریاسالار هورتی و رخنه کردن در صفوف سربازان متفقین در جبهۀ بلژیک، “خطرناکترین مرد اروپا” لقب یافت. او در این کتاب حقایق ناگفته ای را فاش می سازد و نشان می دهد که بسیاری از ادعاهای متفقین در زمان جنگ، عاری از حقیقت بوده و جنبۀ شعار داشته و به منظور بی آبرو ساختن رایش آلمان ساخته و پرداخته شده بوده است که قهرمانانه تا استالینگراد و العلمین پیشروی کرد ولی سر انجام در برابر نیروهایی ده برابر بیشتر و نیرومندتر شکست خورد.

مندرجات این کتاب از بسیاری جهات دست اول است و برای بسیاری از خوانندگان که همیشه قلم را در دست دشمنان رایش آلمان یافته اند ناشناخته است و تازگی دارد.


دانلود با لینک مستقیم
پسورد : www.p30i.com
حجم : 40 مگابایت

دیدگاه‌ها (1)

*
*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    سهراب Guest فروردین 10, 1402 Reply

    سلام
    فایل پی دی اف این کتاب رو با کیفیت بهتر ندارید؟
    ممنونم