P30i

تفاوت ویندوز 32 بیتی با 64 بیتی چیست ؟

32bit-vs-64bit

یک پردازشگر 64 بیتی سریعتر از یک پردازشگر 32 بیتی است و سیستم عاملهای 64 بیتی بیشتر مورد استفاده عمومی قرار دارند . شما می توانید به راحتی آنها را در هر کامپیوتر شخصی بیابید با این تفاوت که ممکن است نوع سخت افزار آن متفاوت باشد.

چیزی که در مورد 32 بیتی ها باید ذکر کرد این است که آنها برای انتقال 32 بیت اطلاعات در یک زمان نیازی به یک باس با پهنای بالا ندارند در حالی که در مورد 64 بیتی ها به یک پهنای باند بالا نیاز است.اما تفاوت اساسی بین این دو این است که در سیستمهای 32 بیتی فضای اختصاص داده شده به Addressing  4 گیگابایت میباشد و این یعنی اینکه یک سیستم 32 بیتی در نهایت برای پردازش اطلاعات به 4 گیگابایت RAM محدود شده است درحالی که فضای اختصاص داده شده به Addressing یک سیستم عامل 64 بیتی 64^2 بیت میباشد و در نهایت یعنی پردازش اطلاعات با 16 هگزابایت RAM در 64 بیتی ها که نشان دهنده سرعتی بالا در پردازش اطلاعات است.

شخصی که خیلی به این تفاوتها توجه نداشته باشد در استفاده از نرم افزارها، برنامه ها و بازی ها دچار مشکل خواهد شد در ابتدا ممکن است شما به این تفاوت توجه نداشته باشید و در نهایت به این نتیجه برسید که 64 بیتی ها بهتر از 32 بیتی ها هستند و مثلا بخواهید نرم افزارهای 64 بیتی را در یک سیستم عامل 32بیتی نصب و اجرا کنید.

با اندکی دقت در مقایسه این دو سیستم متوجه خواهید شد که یک سیستم 64 بیتی سریعتر و با پردازشگرهای سیلیکونی ارتقاء یافته و حجم کمتر در مدار های مجتمع و بوردها بسیار برتر و مفیدتر از سیستم عامل های 32 بیتی می باشند.

3264bitphpdiscussion

امروزه بیشتر شرکتهای نرم افزاری تولیدات نرم افزاری خود را مطابق با سیستمهای 64 بیتی ایجاد و توسعه می دهند. استفاده از این نرم افزار های برای اشخاصی که سیستم عاملهای 32 بیتی در اختیار دارند سخت خواهد بود پیشنهاد من این است که در ابتدا سعی کنید از نرم افزار های متناسب با سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتر خود استفاده کنید برای مثال اگر سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتر شما 32 بیتی هستند سعی کنید از نرم افزار های همین گروه استفاده نمایید.

بیشترشرکت هایی که مبادرت به تولید نرم افزار می کنند ، نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری آن بازی یا نرم افزار را روی جلد یا قاب محصولات خود اعلام کرده اند و شما به راحتی می توانید تناسب ان بازی یا نرم افزار را با امکانات کامپیوتر خود بسنجید و انتخابی درست داشته باشید.

اما اگر می خواهید یک نرم افزار 64 بیتی را بر روی یک سیستم 32 بیتی اجرا کنید توصیه می کنم قبل از هر اقدامی ابتدا RAM کامپیوتر خود را تا حد امکان ارتقاء دهید تا در اجرای این نرم افزار ها کمتر دچار مشکل شوید.

دیدگاه‌ها (0)

*
*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.