P30i

بررسی بازی فیفا 15 – FIFA 15

fifa15

اگر شما از طرفداران فوتبال باشید حتما نام سری بازی های FIFA و همینطور سری بازی های PES  به گوشتان خورده است. بازی هایی که هرکدام مسیر جداگانه ای را در خلق هیجان فوتبال  برای طرفداران خود طی می کنند. سری بازی های FIFA  از سری بازی هایی است که هر ساله منتشر می شود و معمولا یک شبیه ساز واقعی از فوتبال را برای شما به ارمغان می آورد و همینطور به شما ثابت می کند که برای خلق یک موقعیت گل چقدر تاکتیک های مختلف وجود دارد. FIFA 15 نام آخرین نسخه در حال ساخت از سری بازی های FIFA بوده که یک شبیه ساز کامل از دنیای فوتبال است.

نام: FIFA 15

سازنده: EA Sports

ناشر: Electronic Arts

سبک: ورزشی، فوتبال

پلتفرم های مقصد: PC، XBOX One، PS4،PS Vita، PS3، XBOX 360، Wii، ۳DS

تاریخ انتشار به میلادی:  ۲۳ و ۲۶ سپتامبر

تاریخ انتشار به شمسی: ۱ و ۴ مهر

همانطور که می دانید چند سالی است که سری بازی های FIFA گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود یعنی سری بازی های PES ربوده است. ظهور کنسول های نسل بعد در یک زمان درست برای EA Sports، قدم بزرگی برای پیشرفت های هرچه بیشتر این سری بازی معروف بود. FIFA 14  نسل بعد، بازی خوبی بود ولی یک سال بیشتر زمان برای شناخت کنسول های نسل بعد به خلق یک بازی فوتبال واقعی کمک شایانی کرد.

 fifa15-xboxone-ps4-dynamicmatchpresentation-manchestercity-goal-wm

Fifa 15 agility control header در مسیر تکامل 

اولین نگاه به FIFA 15EA Sports به لطف پردازش های قدرتمند کنسول های نسل بعد، توانست بازیکن ها و محیط بازی را هرچه طبیعی تر، زیباتر و هوشمندتر طراحی کند . EA Sports به لطف پردازش های قدرتمند کنسول های نسل بعد، توانست بازیکن ها و محیط بازی را هرچه طبیعی تر، زیباتر و هوشمندتر طراحی کند. این باعث شده که احساسات در فوتبال که یکی از مهمترین قسمت های فوتبال است، در یک بازی شبیه ساز فوتبال معنا پیدا کند و این باعث می شود که رقابت های باشگاهی و مسابقات فوتبال گاهی اوقات به زیبایی اجرای یک گروه موسیقی شود .

ایده ی وارد کردن تمامی جنبه های احساسی در فوتبال برای اولین بار در سری بازی FIFA 07 توسط EA Sports انجام گرفت.FIFA 15 همان بازی است که می خواهد احساسات را دوباره به این بازی برگرداند . این به معنای واکنش های بازیکن ها به هم تیمی های خود و یا بازیکن های تیم های مقابل در مواقع حساس بازی را نشان دهد. اگر Ronaldo در طول بازی به طور مداوم توسط بازیکن های تیم حریف کنترل شده باشد، بعد از مدتی احساس ناامیدی می کند. این وجود احساسات چیزی نیست که شما بتوانید در طول یک بازی و در حالت Kick-Off آن را درک کنید و ببینید. اگر بازیکن های شما خطا کنند به داور اعتراض می کنند. اگر هم تیمی شما در یک موقیت خوب پاس ندهد بازیکن به هم تیمی خود اعتراض می کند. اگر یکی از بازیکن شما در چندین موقعیت گل، نتواند دروازه تیم حریف را باز کند احساس فرومایگی می کند و این روی بازی او هم تأثیر  می گذارد. اگر بازیکن های تیم یک پنالتی راحت را در اختیار تیم حریف قرار دهند به شدت ناراحت و ناراضی می شوند و این ناراحتی خود را به هم تیمی های خود ابراز می کنند. هیجان، هوش و احساسات نقش مهمی در حالت Career mode بازی FIFA 15 ایفا می کند . شما در این بخش تیم مورد علاقه خود را انتخاب می کنید و سرمربی و مدیر این تیم می شوید و با خرید بازیکن ها در نقل و انتقالات و انجام بازی های لیگ و جام های مختلف تیم خود را تقویت می کنید . این چیزی نیست که ما در طول نمایش های این بازی بتوانیم آن را درک کنیم ولی EA Sports قول یک بازی پر از احساسات را به طرفداران FIFA 15 داده است .

fifa15-xboxone-ps4

طراحی چهره بازیکن ها واقعأ حیرت شما را بر می انگیزد و شما را شگفت زده می کند.
از نظر گرافیکی، نمی توان ایرادهای زیادی گرفت. FIFA 14 بر روی کنسول های نسل بعد، از بین بازی های منتشر شده برای این کنسول ها، یکی از بهترین گرافیک ها را دارا بود و بازی FIFA 15 گرافیکی به مراتب بهتر و زیباتر را در اختیار طرفداران قرار داده است همچنین نورپردازی بازی عالی کار شده است .شباهت بازیکن ها با واقعیت فوق العاده بوده و شما اگر بازیکن هایی مانند Gerard  و Pique را بینید احساس نمی کنید که در حال انجام بازی هستید چون آن ها خارق العاده طراحی شده اند. طراحی چهره بازیکن ها واقعأ حیرت شما را بر می انگیزد و شما را شگفت زده می کند. Neymar که یک فروارد سریع و تکنیکی هست همانطور که در واقعیت دفاع تیم های مختلف را به چالش های جدی می کشد در این بازی هم همین طور است و شما واقعا از ان لذت خواهید برد .

هر اتفاقی که در بازی رخ می دهد این رفتار بازیکن ها است که می درخشد و نظر شما را به خود جلب می کند. بازیکن ها طبیعی رفتار می کنند؛ مثلا در موقع دفاع کردن بازیکن ها دست خود را به پشت خود می برند تا از هند شدن توپ جلوگیری کنند. این تنها یکی از جزییات بسیاری زیادی است که تیم طراحی FIFA برای هر چه طبیعی تر شدن بازی در این بازی گنجانده است. حتی نیمکت ذخیره تیم شما هم با جزییات طراحی شده و هنگامی که شما یک موقعیت را از دست می دهید و یا در یک موقعیت گل قرار می گیرید، نیمکت ذخیره شما هیجان زده می شوند و موقع گل شدن توپ هم همراه زننده گل خوشحالی می کنند.  یکی از نکات ریزی که تیم طراحی بازی به آن توجه کرده و شاید حتی شما در طول بازی متوجه آن هم نشوید پرچم کرنر است که اگر توپ به آن برخورد کند حرکت می کند. این نشان می دهد که تیم طراحی بازی حتی از کوچکترین جزییات هم صرف نظر نکرده و آن را در طراحی خود لحاظ کرده اند .

FIFA-15-4

حمله آخر | پیش نمایش Fifa 15

هر اتفاقی که در بازی رخ می دهد این رفتار بازیکن ها است که می درخشد و نظر شما را به خود جلب می کند.

تماشاگران در این بازی بسیار پرشور و زنده تر شده اند و وقتی شما یک برد سخت و بزرگ به دست می آورید شور و هیجان های بسیاری در ورزشگاه به پا می شود ولی این تماشاگران همچنان ثابت هستند. وقتی شما یک موقعیت را از دست می دهید شما را تشویق می کنند.بسیاری از کسانی که FIFA 15 را تجربه خواهند کرد شاید به این عوامل مثل تماشاگران توجه زیادی نکنند ولی این افراد به همان میزان به زمین چمن زیبا و واکنش های بازیکن ها در بازی توجه خواهند کرد که این ها به لطف ظهور نسل بعد ، بسیار زیبا و طبیعی طراحی شده اند .

زمین های چمن در بازی ، یکی دیگر از پازل های متعددی است که EA در این سری بازی سعی دارد آن را حل کند. چمن های بازی بسیار طبیعی هستند و این تنها مربوط به زمان های تکرار گل که شما روی آن زوم می کنید نیست . تخریب زمین های چمن به این معنی بوده که زمان هایی که شما روی زمین تکل می روید زمین چمن اثر تکل را روی خود نگه می دارد و حتی شاید قسمتی از آن هم از روی زمین کنده شود و این بدان معنی است که تمامی رفتار شما بر روی بازی حتی روی محیط بازی هم تأثیر گذار است و این واقعا ما را شگفت زده کرد .

بازی کردن FIFA 15 از لحاظ دراماتیکی تفاوت زیادی با FIFA 14 بر روی کنسول های نسل بعد ندارد. بازی آرام و همراه با تاکتیک های مختلف همچنان بهترین روش برای بازی کردن FIFA 15 است. شما همچنان نمی توانید توپ را بردارید و به آسانی دریبل بزنید و از مدافعین تیم حریف عبور کنید .

موتور EA’s Impact بیشتر بر روی عوامل فیزیکی در گیم پلی بازی متمرکز شده و این امر خود را به خوبی در بازی FIFA 15 نمایش می دهد. بازیکن ها در درگیری های تک به تک پیراهن های همدیگر را می کشند و برای به دست آوردن توپ با هم مبارزه می کنند و حتی اگر شما در یک بازی از تیم حریف عقب باشید آن ها توپ را به گوشه زمین برده و از توپ محافظت می کنند و وقت کشی می کنند تا بازی به اتمام برسد.

فیزیک توپ های بازی هم شما را تحت تأثیر قرار می دهد. مخصوصأ زمانی که بازیکن ها می خواهند توسط پای غیر تخصصی خود پاس بدهند و یا شوت بزنند. هوش مصنوعی تیم ها هم پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. تیم هایی که توسط کامپیوتر کنترل می شوند به خوبی شما را پرس می کنند، پاس می دهند، از کارهای تاکتیکی مختلف استفاده می کنند و حتی خوب دفاع می کنند.اگرچه هنوز به آن درجه بالا نرسیده اند.

FIFA-15-3

تصویری از نسخه دمو گیم پلی بازی FIFA 15

شوت زدن در این بازی سخت تر از بازی FIFA 14 است و نیاز به تمرین بیشتری دارد . زدن گل به خودی یکی دیگر از صحنه های جالب بازی است که واقعا احساس ناامیدی را در بازیکن های شما ایجاد می کند و تیم شما را تحت تأثیر قرار می دهد .

FIFA 15 اول از همه، PC  باز ها را با خبر حضور بازی نسل بعد برای آن ها بسیار خوشحال کرد و البته به دلیل سیستم بالایی که برای اجرای بازی مورد نیاز است شاید خیلی از PC باز ها را هم ناراحت کرده باشد ولی به نظر من این بازی دقیقأ همان بازی است که شما را مجبور می کند یک PC قدرتمند خریداری کنید. بازی از همه لحاظ شما را تحت تأثیر قرار می دهد و قدرت سیستم شما را به رخ می کشد . همه چیز بازی ، نوید یک فوتبال ناب و هیجان انگیز را می دهد که به جرأت می توان لقب بهترین بازی تاریخ فوتبال را به آن اختصاص داد . جزییات گرافیکی ، گیم پلی و احساسات چیز هایی بوده که این سری از بازی در اختیار شما قرار داده است. بازی در تاریخ  ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۴ درUK (جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳) ودر ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۴ درایالات متحده آمریکا در خرده فروشی ها در دسترس خواهد بود.

FIFA-15-2


دانلود بازی فیفا 15

دیدگاه‌ها (0)

*
*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.