P30i

میانبرهای کیبورد ویندوز هفت، هشت و 10

میانبرهای کیبورد ویندوز هفت، هشت و 10

میانبرهای کیبورد ویندوز هفت، هشت و 10

Keyboard Shortcut in Windows 7, 8.1 and 10

این روزها زمان مهم ترین نقش را در زندگی ما بازی می کند. انسان ها برای صرفه جویی در زمان هزینه های زیادی می پردازند. ما امروز تصمیم گرفتیم برای تان مجموعه کاملی از میانبرهای کیبورد را برای ویندوز هفت و هشت و 10 آماده کنیم تا با استفاده از آن ها بتوانید زمان زیادی را در استفاده از کامپیوتر صرفه جویی کنید. میانبرهای کیبورد معمولا با فشردن همزمان دو الی سه دکمه کیبورد کار خاصی را برای تان انجام میدهند که ممکن است اگر بخواهید با موس آن کار را انجام دهید زمان بیشتری معطل شوید. پس برای آشنایی با میانبرهای کیبورد ویندوز هفت، هشت و 10 با ما همراه باشید.

لیست کامل میانبرهای کیبورد ویندوز هفت، هشت و 10

منظور از Win یا Windows Key دکمه ی windows key روی کیبورد می باشد.

Windows Key+Arrow : حرکت دادن صفحه به کناره ها
یکی از بهترین ویژگی‌های ویندوز ۷ که در ویندوز ۸ هم تکرار شده است، قابلیت روانه کردن صفحه‌ها به کناره‌هاست که با اینکار می‌توان بدون دردسر صفحه نمایش را دقیقا از نیم بین دو برنامه تقسیم کرد.

برای انجام اینکار با موس زحمت زیادی باید بکشید، اما بهتر است تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Windows + Left Arrow و Windows + Right Arrow اینکار را براحتی انجام دهید. در ضمن با ترکیب دو کلید Window + Down Arrow می‌توانید صفحه را کوچک و با ترکیب Windows + Up Arrow صفحه را بزرگ کنید.

* منظور از دکمه Arrow همان چهار جهت بالا و پایین چپ و راست می باشد.

Shift+Arrow : گرفتن قسمتی از متن
با وجود تاچ پدهای غیر دقیق امروزی و پرشهایی که هنگام استفاده از آنها رخ می‌دهد، معمولا انتخاب متن مورد نظر کمی با دشواری روبروست، اما برای انجام اینکار راه ساده‌تری هم وجود دارد، تنها کافیست هنگامی که کلید شیفت را پایین نگه داشته‌اید با کلیدهای جهتی به هر قسمتی که می‌خواهید حرکت کنید و متن مورد نظرتان را انتخاب کنید. بعلاوه با دکمه‌های CTRL + B و CTRL + I هم می‌توانید به ترتیب متن انتخاب شده را Bold یا Italic کنید.

Alt+F4 : بستن پنجره
چه نیازی است که به بالاترین قسمت هر پنجره برویم و برای بستنش روی ضربدر کلیک کنیم؟ تنها کافیست با ترکیب این دو دکمه با هم پنجره‌های باز را ببندیم، به یاد داشته باشید که CTRL + W هم تمام اپلیکیشنهای باز را می‌بندد.

CTRL+SHIFT+T : بازگرداندن تب بسته شده مرورگر
خیلی وقتها شده که در یک مرورگر تب‌های زیادی را باز کرده‌ایم و از آنهمه شلوغی کلافه شده و شروع به بستن این تب‌ها می‌کنیم، اما ناگهان متوجه می‌شویم که تب مهمی را بسته‌ایم. در این مواقع می‌توانید با فشردنCTRL + SHIFT + T در هر یک از مرورگرهای مشهور چون کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر آخرین تب بسته شده را بازگردانید.

Windows Key+L : قفل کردن فوری ویندوز
این کلیدهای میانبر برای زمانهایی مناسب است که در محیطی از کامپیوتر خود استفاده می‌کنید که نمی‌خواهید کس دیگری از آن استفاده کند، پس هنگام ترک سیستم خود تنها با فشردن کلید Windows Key + L می‌توانید سیستم را به حالت قفل ببرید.

Windows Key+M : کوچک کردن تمام پنجره‌ها
فرقی نمی‌کند که چند تا درایو دارید و چقدر فضای خالی برایتان مانده است، تقریبا همه ما از تنبلی یا هر دلیل دیگری کلی فایل روی دسکتاپ خود ذخیره داریم که وقتی تعداد زیادی پنجره باز باشد دسترسی به آنها دشوار خواهد بود، پس تنها با فشردن Windows Key+M می‌توانید تمام پنجره‌ها و برنامه های باز را به یکباره کوچک کنید.

Shift+Space : انتخاب ردیف در اکسل
وقتی که در حال ویرایش یک صفحه گسترده مثل اکسل یا Google Docs هستید، هایلایت کردن سلولها با موس زمان بر و اعصاب خورد کن است، پس بهتر است به جای آن کلیدهای ترکیبی Shift + Space را برای انتخاب یک ردیف کامل بفشارید. برای انتخاب ردیفهای بالایی و پایینی هم می‌توانید از CTRL + Shift + Up یا CTRL + Shift +Down استفاده کنید. برای خارج کردن ردیف از حالت انتخاب نیز می‌توانید از CTRL + Del استفاده کنید.

Alt+Left Arrow : برگشتن به صفحه قبل در مرورگر
قطعا همه ما از دکمه بک و فوروارد روی مرورگر خود بیشترین استفاده(البته برای ما کاربران ایرانی رفرش بیشتر استفاده می‌شود) را داریم. خیلی راحت با وجود دکمه‌های ترکیبی ALT + Left Arrow برای بازگشت و ALT + Right Arrow برای فوروارد می‌توانیم این عملیات را سریعتر انجام دهیم.

CTRL+D : بوک مارک کردن یک صفحه
بوک مارک کردن به کار خیلی‌ها می‌آید و می‌توانید با فشردن این دو کلید به صورت همزمان در مرورگرهای کروم، فایر فاکس و اینترنت اکسپلورر ، صفحه مورد نظر خود را به علاقه‌مندی‌های خود بی‌افزایید.

CTRL+Shift+B/O : نشان دادن منوی بوک مارکها
پس از بوک مارک کردن سایت مورد نظرتان، پیدا کردن آن در بین آنهمه صفحه دشوار است. پس با فشردن کلیدهای CTRL + Shift + O می‌توانید تنها در کروم، صفحه کاملی از منوی بوک مارکها داشه باشید، اما با فشردن CTRL + Shift+ B می‌توانید در سه مرورگر کروم، فایرفاکس و IE نوار بوک مارکها را ببینید.

F2 : تغییر نام فایلها
دلایل زیادی برای تغییر نام یک فایل وجود دارد. دلیلش هر چی که باشد، می‌توانید با انتخاب آن فایل و فشردن دکمه F2 نام آنرا تغییر دهید.
برای تغییر نام چند فایل هم تمام آنها را انتخاب کرده و F2 را می‌فشارید، سپس نام جدید را وارد کرده و اینتر می‌زنید. به این ترتیب نام تمام فایلهای انتخابی، یکسان شده و با شماره‌ای در پرانتز ترتیب می‌شود.

F5 : رفرش کردن

رفرش کردن صفحات وب یا ویندوزتان تنها با فشردن F5 همچنین با فشردن CTRL+F5 میتوانید در صفحات وب کش را حذف کنید و صفحه را به طور کامل دوباره مثل بار اول بارگزاری کنید.

Alt+Tab : تغییر جایگاه از یک پنجره باز به پنجره دیگر

استفاده از میانبر Alt + Tab این میانبر هم برای تغییر جایگاه از یک پنجره باز به پنجره دیگر یا دستکتاپ است. راستی این میانبر هم در ویندوز ۷ قابل استفاده است ،

Win+Tab : تغییر پنجره ها

میانبر دکمه ویندوز با Tab این میانبر هم جزو میانبر هایی است که در ویندوز ۷ بکار رفته است و یکی از زیبایی های ویندوز بشمار می رود و بیشتر برای تغییر پنجره ها بکار میرود.

Win+Ctrl+D : ایجاد دسکتاپ مجازی

میانبر Windows key + Ctrl + D این میانبر یکی از جدیدترین میانبر ها در ویندوز ۱۰ است ، این میانبر برای ایجاد دسکتاپ مجازی جدیدبکار می رود که تنها در ویندوز ۱۰ کاربرد دارد.

Win+Ctrl+F4 : بستن دسکتاپ مجازی

میانبر Windows key + Ctrl + F4 که برای بستن دسکتاپ مجازی فعلی بکار می رود

Win+Ctrl+Left or Right : تغییر دستکتاپ مجازی

Windows key + Ctrl + Left or Right این میانبر هم برای تغییر دستکتاپ مجازی بکار میرود


لیست میانبرهای ویندوز 8 و 10 که با دکمه ویندوز کار میکند.

Win + Print Screen: گرفتن عکس از صفحه نمایش (تصویر در Pictures Library و با فرمت PNG ذخیره می‌گردد)

Win + C: برای باز کردن Charms Bar ویندوز

Win + Tab: باز نمودن Switch List ویندوز جهت انتخاب برنامه‌های در حال اجرا

Win + Q: جهت باز کردن قسمت جستجوی عمومی ویندوز

Win + W: جستجو درون تنظیمات سیستم

Win + F: جستجو درون فایل‌ها

Win + Z: دسترسی به تنظیمات برنامه‌های Metro

Win + I: باز نمودن منوی تنظیمات ویندوز

Win + P: باز نمودن تنظیمات مربوط به صفحه نمایش دوم یا پروژکتور

Win + H: دسترسی به صفحه Share Settings

Win + K: باز نمودن صفحه تنظیمات مربوط به سخت‌افزارهای متصل

Win + X: باز نمودن منوی System Utility Settings در در پایین سمت چپ صفحه

Win + T: پیش‌نمایش پنجره‌های باز در نوار وظیفه ویندوز

Win + U: باز نمودن پنجره Ease of Access Center

Win + E: باز نمودن Windows Explorer

Win + R: باز نمودن پنجره Run

Win + Pause: باز نمودن پنجره System Properties

Win + Enter: باز نمودن Windows Narrator

. + Win + Shift: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت راست صفحه

. + Win: نمایش پنجره‌های در حال اجرا در سمت چپ صفحه

, + Win: پیش‌نمایش دسکتاپ (Aero Peek).

Win + D: رفتن به دسکتاپ.

Win + M: فرستادن تمام پنجره‌های باز به تسکبار.

Win + B: بازگشت به دسکتاپ

Win + J: جابجایی برنامه کانونی در میان برنامه‌های در حال اجرای Metro

Win + L: قفل صفحه نمایش

Win + Page Up/ Page Down: جابجایی بین صفحه نمایش اصلی و فرعی (در صورت استفاده از صفحه نمایش دوم مانند پروژکتور)

Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Start): بزرگنمایی صفحه

Ctrl + غلطک ماوس (صفحه Desktop): تغییر اندازه آیکن‌ها

Ctrl + Shift+ N: ایجاد یک پوشه جدید در دایرکتوری کنونی

دیدگاه‌ها (0)

*
*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.